Suomen sanotaan olevan maailman edistyneimpiä maita; lähes joka kodissa on laajakaista tasoinen Internet-yhteys ja lähes jokaisella yrityksellä on omat kotisivunsa.
Olemme siirtyneet teollisesta yhteiskunnasta palveluyhteiskuntaan, jossa matkailun merkitys maailman suurimpana teollisuuden alana kasvaa entisestään.
Täten on erittäin kummallista, että matkailualalla Suomi elää edelleen aikakaudessa, jossa tehokkainta markkinointimuotoa edustaa matkamessuille meno ja MEK:n edustajan kanssa Elitessä lounaalla käynti.
Nykyaikainen Internet-markkinointi on tämän päivän matkailuyritykselle ainoa järkevä ja tehokas tapa markkinoida tuotteitaan loppukuluttajalle.
Onkin erittäin lannistavaa huomata, ettei oikeastaan yksikään kotimainen matkailuyritys kiinnitä riittävästi huomiota oikeanlaiseen Internet-markkinointiin.
Syynä tähän on yleensä riittämätön (Internet)markkinointi osaaminen ja henkinen laiskuus ryhtyä uusiin asioihin.
Tämä blogi käsittelee tilanteen aiheuttamaa turhautumista. Joskus siitä saattaa myös oppia jotain.
Pakko kommentoida näin alalla olevana, että yleensä syynä käyttämättömyyteen on VAIN ja AINOASTAAN henkinen laiskuus ja muutosvastarinta. Vaikka palveluntarjoajia ja alan osaajia olisi kuinka paljon, ei vain itse yrityksessä olla kiinnostuneita uusista jutuista. Tai siis ollaan niin kauan, kun ne ovat:
VastaaPoistaa) ilmaisia
b) voidaan tehdä ja toteuttaa itse
c) kilpailijat ovat jo ottaneet ne käyttöön.
Tiedän, tämä on surullista mutta totta! Siinä kun sitten yrität "innostaa" ja "motivoida" yritystä sosiaalisen media ja web 2.0:n käyttöön, niin leimaudut täysin
a) kummajaiseksi
b) aikaa edellä olevaksi
c) feikiksi.
Näin totesi nim.
Olen tehnyt saman havainnon ja itken sen takia verta.