Markkinointi Venäjällä Internetissä

Venäjän Internetistä ei löydy muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kunnollista matkailumarkkinointia Suomesta. Tämä on erittäin kummallista, sanoisinko suorastaan osoitus tyhmyydestä.

Kuva: Sami Hyrskylahti

Venäläisten matkailijoiden määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosien aikana. Tuorein todistus tästä on Tilastokeskuksen äskettäin julkistama raportti, jonka mukaan Venäläisten turisten määrä on kasvanut Suomessa 26 prosenttia vuonna 2007. Monilla alueilla tämä kasvu on ollut vielä hurjempaa.

Lisäksi Venäläiset turistit kuluttavat Suomessa vieraillessaan rahaa ylivoimaisesti eniten kaikkiin muihin turisteihin verrattuna.

Väitän tältä istumalta, että juuri nyt Venäjälle suunnattu tehokas Internet-markkinointi ja -mainonta olisi tehokkainta markkinointia mitä yksikään suomalainen matkailuyritys voi tehdä.

Etkö tiedä miten markkinoida venäjänkielisessä Internetissä? Ei huolta, ota yhteyttä niin kerron asiasta lisää. Sorry, ei ilmaisjakelua tällä kertaa.

4 kommenttia:

  1. Hyvä ajankohta. Kukapa meistä ei haluaisi tukea Venäjän asiaa. Se on juuri nyt voitolla...

    VastaaPoista
  2. Jos osoitat minulle yhdenkin matkailuyrityksen, joka jättää vastaanottamatta riihikuivaa rahaa isoissa kasoissa Venäjää Yhdysvaltoja, Kiinaa ja muita ihmisoikeuksia polkevia maita edustavilta henkilöiltä, lupaan poistaa tämän postauksen.

    VastaaPoista
  3. No tovinhan tuo otti, oikeassa olet. Hakukonemediat toteutti matkailu-, majoitus- ja elämyspalveluita tarjoavalle yritykselleni laadukasta hakusanamarkkinointia Venäjän suurimpiin internethakemistoihin (Yandex, Google ja Mail.ru) ja voin kertoa että kyllä kannatti! Kolmen kuukauden ja muutaman tonnin sijoituksella laskimme yhtiömme voiton olleen liki 80 kertainen sijoitukseen nähden! Ei tarvitse miettiä kahteen otteeseen jatkuuko mainostaminen Venäjällä...

    VastaaPoista
  4. Hienoa! Koska olen pohjimmiltani hyvään uskova ihminen, luotan ja uskon, että tämä on oikealta asiakkaalta eikä esim. vain hakukonemedian omaa markkinointia.

    VastaaPoista