Blogini sadas kirjoitus - näistä artikkeleista itse pidän

Juhlan kunniaksi käänteisessä järjestyksessä viisi tärkeintä artikkeliani + bonus

Kuva Janne Ruuttunen

TOP 5 ARTIKKELIA MATKAILUN INTERNET-MARKKINOINNISTA

5) Näin hankit ilmaiset kotisivut

Tämän artikkelin suosio osoittaa, että suomalainen yrittäjä uskoo mantraan "miksi maksaa hyvin tehdystä työstä, kun voi itsekin tehdä huonosti".

Artikkeli on oiva esimerkki suosituista "Näin teet" artikkeleistani. Olen vähentänyt näiden julkaisua tässä blogissa ja siirtänyt konseptin yrityksemme blogiin. Näin olen voinut keskittynyt tässä blogissa entistä enemmän itseni kehumiseen.

Kannattaa siis tilata Sähköinen Liiketoiminta Suomen hyödylliset "Näin teet"-artikkelit suoraan sähköpostiin tai RSS-syötteenä.

4)Viisi ajatusta sosiaalisesta mediasta

Tästä artikkelista pidän, koska tiedän, että se napsahti suoraan leukaan niitä, joita siinä arvostelen.

Mietin muuten muutama vuosi sitten, lähdenkö brändäämään yritystäni enemmän sosiaalisen median osaajaksi. Onneksi en lähtenyt. Viime vuonna jokaisen huulilla ollutta SoMe-sanaakaan ei kehtaa enää oikein muut, kuin toinen toisilleen palveluitaan markkinoivat SoMe-gurut ja muutamat alueelliset sanomalehdet, ääneen edes sanoa.

3) Alueorganisaatiot ovat turhia

Ilolla olen saanut huomata viime aikoina, että vielä muutama vuosi sitten todella radikaaleilta tuntuneet ajatukseni alueellisesta matkailumarkkinoinnista ovat alkaneet tuntua tänä päivänä monesta muustakin järkeviltä.

Tähän ajattelumalliin kuuluu kaksi teesiä:
  1. Alueportaalit ovat turhia ja törkeän kalliita, varsinkin jos niihin sisältyy keskusvaraamoja.
  2. Tehokkainta alueellista internet-markkinoinnin kehittämistä on kun alueen jokaisen yrityksen internet-markkinoinnin teho kasvaa.

2) Matkailuyritykset hävetkää, kunnioittakaa työntekijöitänne

Tämä kirjoitus on poiki runsaasti keskustelua niin verkossa kuin sen ulkopuolella. Vielä monta kuukautta sen kirjoittamisen jälkeen minulle on tultu kertomaan miten tärkeän asian otin puheeksi tässä artikkelissa. Se lämmittää.

Tämä on ainoa postaus, jonka julkaisu jännitti minua. Läksinhän kirjoittelemaan aiheesta minkä todellinen asiantuntija en todellakaan ole ja tämän lisäksi arvostelin siinä karkeasti osaa omasta asiakaskunnastani.

Ja suosikkiartikkelini on:

1) Matkamessut, vuoden turhin matkailutapahtuma?

Toimittajaystäväni kertoi, että jokaisella toimittajalla on yksi artikkeli, josta heidät muistetaan. Tämä pitänee paikkaansa myös bloggaajilla, sillä tämä on artikkeli, jonka useimmat tästä blogista muistavat.

Se on kenties myös väärinymmärretyin artikkelini, sillä tosiasiallisesti en morkkaa siinä matkamessuja vaan messuille osallistuvien matkailuyrityksien ja matkailualueiden toimintaa niillä.

Kaiken lisäksi artikkeli on pysynyt ajankohtaisena vuosi vuoden jälkeen. Tämän vuoksi vaihdankin aina vuosittain artikkelin vuosiluvun, jotta kasvatan sivun jo ennestään hyvää hakukoneliikennettä.

Inhokkiartikkeli

Mikä on RSS-syöte?

Juttu on tämän blogin luetuin artikkeli. Se on harmi, sillä minusta se on myös yksi huonoimpia. Se on sekava enkä edes onnistu selkeästi vastaamaan sen otsikossa esitettyyn kysymykseen .

Monet minut tuntevat tietävät, että teen usein töitä myöhään yöllä. Silloin keskityn ennen kaikkea luovuutta kaipaaviin töihin, kuten kirjoittamiseen ja ideointiin. Artikkelia tehdessä taisi tosin käydä niin, että olin vastoin tapojani noudattanut hieman liian innokkaasti omaa ohjettani tekstin tuottamiseen.

Lopuksi

Jos olet nauttinut tämän blogin lukemisesta vuosien varrella, anna minulle lahja ja jaa se myös ystävillesi käyttämällä ylläolevaa "JAA" palkkia tai ”TYKKÄÄ” siitä.

2 kommenttia: