Tämän vuoksi kotimaiset matkailuyrittäjät kilpailevatkin parhaillaan sormet verillä siitä, kenellä on eniten faneja omilla sivuillaan tai ryhmässään jäseniä.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä markkinoinnin kanssa, niin pitkään kun Facebook-sivut eivät edistä yrityksen liiketoimintaa.
Tähän mennessä ne todelliset menestystarinat, joissa yrityksen liiketoiminta on oleellisesti vilkastunut Facebookin ansiosta, antavat Suomen matkailussa edelleen odottaa itseään.
Jos asiaa ajattelee hieman tarkemmin, on helppo ymmärtää, ettei lopulta ole mitään väliä onko yrityksellä 10 000 vai peräti 100 000 fania, jos näistä kukaan ei kuulu yrityksen kohderyhmään.
Markkinoinnissa näet pätee täysin sama sääntö kuin muussakin toiminnassa: tärkeintä on laatu ei määrä. Tämä koskee Facebookissa niin omien seuraajien määrää kuin verkoston julkaiseman sisältöä eli tässä tapauksessa usein kiinnostavuutta.
Miten sitten hankitaan nuo 100 000 fania Facebook-sivuille? En oikeastaan edes tiedä. Tiedän vain, että oikea tapa aloittaa Facebook-markkinointi, on aloittaa se kuten kaikki muukin markkinointi:
- Määrittele kohderyhmäsi
- Määrittele markkinoinnin tavoite
Jotteivat armaat lukijani tuntisi itseään täysin petetyiksi, tässä teille artikkeli toisesta kaikkia tällä hetkellä askarruttavasta kysymyksestä: "Kannattaako perustaa Facebook -sivu vai ryhmä?"
******************************************
Lue myös: