Edellisessä postauksessani esitin, että Suomen matkailun Internet markkinointi on surkeaa. Sain kirjoituksesta suuren määrän kommentteja. Mielenkiintoista sinänsä, että kukaan kommentoijista ei ollut onnistunut kommentoimaan näkemyksiään luonnollisella tavalla eli kommentoimaan postausta itse kirjoitukseen. Kenties sekin kertoo jotain Suomen matkailuväestä.
Tässä muutama perustelu väitteelleni:
1. Suomalaisista matkailuyrityksistä yksikään ei panosta tosissaan hakukonemarkkinointiin.
2. Yksikään matkailuyritys Suomessa ei käytä tehokkaasti hyväkseen Internetin kehittyneitä tilastointiominaisuuksia. Sitä joka osaa katsoa omien sivujensa kävijämäärät sekä ymmärtää kävijän ja hitin eron kutsutaan jo guruksi.
3. Suomesta puuttuu edelleen todellisen dynaamisen paketoinnin mahdollistava kotimaan matkailutuotteita myyvä www-sivu.
4. Yhtään kotimaan matkailua esittelevää www-sivua ei voida edes säälistä kutsua Web 2.0 palveluksi. Yhdessäkään näissä ei ole alkeellisia matkailun yhteisöllisiä toimintoja tai edes multimediaa. Travel 2.0 ideologian jalkautumiseen Suomeen menee tällä vauhdilla vielä 3-5 vuotta.
5. Suurin osa matkailuväestä ei ole koskaan edes kuullut affiliate- eli kumppanuusmarkkinoinnista.
6. Lähes jokaisen matkailualan ammattilaisen mielestä Helsingin Sanomien etusivun itselleen ostaminen on tehokkainta mahdollista matkailumarkkinointia.
7. Ja viimeiseksi kenties tehokkain argumenttini sanomani oikeutuksen puolesta. Usko minua, kun sanon, että tämä ei ole ainoa esimerkki.
www.kanervo.net
Tulen jatkamaan asian ruotimista blogissani, kunnes minut vaiennetaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Aiheeseen liittyvät jutut:
Opiskele matkailu markkinointia
Dynaamista paketointia odotellessa
Teknologiatuottaja ei todellakaan ole matkailumarkkinoinnin asiantuntija
Hehhee, esimerkki kertoo enemmän kuin tuhat perustelubullettia...
VastaaPoistaHeipä hei, ollaan jääty koukkuun sun sivuille. Paljon on asiaa. Tuosta dynaamisesta paketoinnista. Miksi se oikeasti tökkii eli toisin sanoen uupuu kokonaan? Onkohan kyse valmismatkalaista? Miten tehdä dynaamisen paketoinnin mahdollistava myyntikauppa ja selvitä samalla kunnialla vastuullisen matkanjärjestäjän velvollisuuksista?
VastaaPoistaImartelu toimii aina! Pysy kanavalla, kirjoitan loppukesästä dynaamisesta paketoinnista artikkelin.
VastaaPoistaIhan turhaan morkkaat kanervon sivua. Loistavasti löytyi heti kuitenkin puhelinnumero, josta voi vaikka soittaa kyseiseen yritykseen:)
VastaaPoistahmh
VastaaPoistaLaitanpas affiliate skriptin sivuilleni (xtremesafaris.com) -ja kun saan suomalaisen kaannoksen valmiiksi, siella on myos affiliateohjelma. Olisipa viela matkatoimisto joka sen ohjelman hankkisi, niin voitaisiin jakaa tuotteita.
Miksei hankkisi?
VastaaPoista