Asiakas:
Me ollaan tehty tällainen portaali ja nyt hanke on loppumassa ensi kuussa niin pitäisi keksiä tälle portaalille jonkinlainen ansaintalogiikka
Konsultti:
Että ihan portaalin olette tehneet?
Asiakas:
No sellaiset www-sivut, jossa on alueen yrittäjien esittelyjä, kuvia ja sitten vähän sitä sosiaalista mediaa.
Piti siellä olla varausmahdollisuuskin, mutta kun teknologiatoimittaja ei saanut sitä ikinä toimimaan.
Mukaan tosin lähti vain muutama alueen yrittäjä, joten ei siellä ole kovinkaan monta tuotetta mitä olisi edes voitu myydä, eikä oikeastaan mitään muutakaan sisältöä kun rahat ei riittänyt kunnolliseen sisällöntuotantoon.
Konsultti:
Kenellekös ne www-sivut on tarkoitettu ja mikä on niiden tarkoitus?
Asiakas:
??????
Konsultti:
Käykös siellä kukaan?
Asiakas:
Kyllä me markkinoitiin sitä tosi ponnekkaasti, oli ilmoitus jopa Helsingin Sanomissa, osasto matkamessuilla ja sitten me tehtiin sellaiset tosi hienot rollupit! Ei ole kävijät sitä kuitenkaan oikein löytäneet.
Konsultti:
Olisikohan tuota ansaintalogiikkaa kannattanut miettiä jo hieman aikaisemmin?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Vai voisikohan olla peräti näin:
a) jos sivut olisivat kunnolliset
b) niitä olisi markkinoitu aktiivisesti ja suunnitelmallisesti hyödyntäen Internet-markkinointia
-> niille olisi voitu saada riittävästi kävijöitä.
Ja jos www-sivuilla on riittävästi kohderyhmään kuuluvia kävijöitä, ei ansaintalogiikan keksiminen enää niin kauhean vaikeaa olekaan.
Ed. 11.1.2009 Alueellisista matkailuportaaleista kirjoittaa osuvasti myös Vierityspalkki.
--------------------------------------------------------------------------------
Lisää:
Älä osta matkailuteknologiaa
Kotimaan matkailu elää EU:n rahoilla
0 kommenttia:
Lähetä kommentti