Jos et vielä tiedä mikä on Twitter ja miten sitä voi matkailussa hyödyntää, luepa alkajaisiksi vaikka eTourismProfiler-hankkeen oivallinen kirjoitus aiheesta.
Miten matkailumarkkinoinnissa pystyy sitten pystyy Twitteriä hyödyntämään. Tässä ohjeet:
1) Avaa itsellesi oma henkilökohtainen Twitter -tili ja harjoittele sen käyttöä.
2) Tilaa Twitterin kokeneilta matkailu markkinoijilta tweettejä
Tällaisia ovat mm.
www.twitter.com/BrilliantTrips
www.twitter.com/visitmaine
www.twitter.com/SouthwestAir
www.twitter.com/PhoCusWright
www.twitter.com/ilkkakauppinen
ja jos eivät nämä vielä riitä, niin Upaken matkailublogista löytyy 200+ hyvää lisäehdokasta.
3) Googla termillä "marketing in Twitter" yms. ja lue artikkelit
4) Kun tiedät vastauksen kysymyksiin mikä on Twitter ja miten sitä voi hyödyntää matkailussa, päätä kohderyhmäsi sekä tavoitteesi, aktivoi yrityksesi Twitter-tili ja ota twitter haltuun.
Mikset siis unohtaisi etukäteen tuhoon tuomittuja Facebook-markkinointikampanjoitasi ja hyppää matkailumarkkinoinnissasi seuraavalle tasolle Twitteriin, sinne missä yksinkertaisuus on kaunista.
Twitter on erinomainen sovellus myös kännykän kautta käytettynä, joten sen hyödyntämisellä matkailussa korvaat myös ne tuhansia nielleet kännykkä hankkeesi.
Jos et ole asiasta vielä täysin vakuuttunut, niin käy nyt ainakin rekisteröimässä Twitteristä haluamasi nimimerkit myöhempää käyttöä varten, ennen kuin muut ehtivät ennen. Kiität vielä minua.
Ja kyllä, voit aivan hyvin twitata myös suomeksi.
Darren, this one is for you Twitter and travel companies
***************************************************
Lue myös nämä:
Matkailun sosiaalinen media
Palvelumuotoilu matkailussa
Mobiilimarkkinointi matkailussa
Sosiaalisen median tietotulva on tässä hetkessä melkomoinen. Kaikenlaisia kursseja, hankkeita yms tupruaa markkinoille ja itselle tulee olo, että nyt pudotaan kelkasta. Olen tutustunut facebookiin, twitteriin, hakukonenoptimointiin jne, jne. Olenko vallan väärässä, jos sanon, että viisainta olisi tieto plus taito ostaa nyt niiltä ihmisiltä, jotka sen ihan oikeasti osaa ja ymmärtää?
VastaaPoistaVaikka voisi olettaa, että minä komppaan sinua niin pakko vastata, että olet mielestäni hieman väärässä. Markkinoinnin vetovastuu pitää olla yrityksen käsissä. Tämä vaatii tosin sen, että yrityksissä ymmärretään edes internet-markkinoinnin perusasiat. Tähän pureen parhaiten kouluttautuminen joko itsenäisesti tai erilaisilla kursseilla ja koulutuksissa. Kun ymmärtää mitä tarvitsee, osaa myös ostaa oikein ja oikeilta tarjoajilta.
VastaaPoistaMinä ilmaisin ajatukseni heikosti, mutta lopputulos viestissäsi oli toivotunlainen. Peilaan tässä koko ajan omaa toimenkuvaani eli kuinka saisin yrittäjät ymmärtämään internetmarkkinoinnin merkittävyyden ja että he oikeasti satsaisivat siihen. Mutta, jotta ei mennä takapuoli edellä puuhun, voisin hankkia keskitetysti koulutusta, koska kyllä tämä koko sähköinen paletti on kirjava ennen kuin jäsentyy.
VastaaPoista